Menas yra tai, ką patys laikome menu.
"Ready-made" tai fabrikinės gamybos daiktas, kuriam suteikiamas meno kūrinio statusas.
Marcel Duchamp norėjo įrodyti, kad meniškumas –savybė priklausanti
nuo susitarimo, ką laikyti menu.
Po Pirmojo pasaulinio karo Europoje susibūrė dailininkų grupė, pasivadinusi „Dada”. Juos ir turėtume laikyti daugelio šiuolaikinio meno krypčių pradininkais. Vienas garsiausių šios krypties atstovų ir pradininkų buvo
Marselis Diušanas (Marcel Duchamp)
Marselis Diušanas (Marcel Duchamp)
Šį terminą ir pirmą ready-made kūrinį - „Dviračio ratą” jis pademonstravo 1913 m.
Dailininkas realius, banalius ir kasdieniškus daiktus, tokius kaip dviračio ratas ant taburetės, butelių džiovykla ar tualeto kriauklė pakėlė ant meno kūrinio pjedestalo.
M. Diušanas siekė parodyti, kad meniškumas priklauso nuo susitarimo, ką laikyti menu. Ready-made’ą kūryboje taikė dada, siurrealizmo bei poparto dailininkai. Tai reiškė, kad kiekvienas daiktas gali būti skulptūra.
Menas tapo susitarimo dalyku. Dailininko dėka autoriniu buvo pripažintas ne tik rankų darbas, bet ir nepakartojamas daikto atrankos aktas.
Taip išnyko ribos tarp meno ir kičo.
Aišku, ribą galima nubrėžti,bet ji bus gana teoriška, nes daugelis dailininkų kaip tik ant šios ribos ir balansuoja.




Pripažinsiu - Mona Liza be ūsų man atrodo geriau. Gal čia dėl to, kad mes pripratę ją tokią matyti?
AtsakytiPanaikintiGerumaaa !
AtsakytiPanaikintiNa taip, išties kai kur perpausta su ironija, bet juk esmė buvo šokiruoti ;)
AtsakytiPanaikintiGraži Mona-Liza. Tikrai akį patraukiantys vaizdai.
AtsakytiPanaikintiuj idomus
AtsakytiPanaikintiPatinka! Šauniai padirbėta, tikrai verta įsigilinti į tai, kokia kultūra buvo anksčiau ir kokia yra dabar :)
AtsakytiPanaikinti